På svenska  In English
Tilbud
E Væske / Dampvæske
Premium E Væske / Dampvæske
Startpakke
Tanker
Batterier / Mods
Coils / Wire / Cotton
Tilbehør
Refillhylser

1. Aldersgrense
2. Pris
3. Kjøp
4. Leveranser
5. Risiko ved transport
6. Delt ordre
7. Betaling
8. Uavhentet pakke
9. Garanti
10. Reklamasjoner
11. Angrerett
12. Personvern, sikkerhet og personopplysninger
13. Cookies
14. Tvist
15. Produktets art

 

1.Aldergrense
Personer som er under 18 år får ikke handle E-Cigarettprodukter på Cigge.se. Om vi oppdager at en mindreårig har forsøkt å gjøre en bestilling kontakter vi foresatte pr brev. Vi har et system som ved manuelle og rutinemessige kontroller gjør det umulig for en mindreårig å få disse produktene via våre tjenester. Bestilling i en annen persons navn (kundeforfalskning) politianmeldes. Hver ordre granskes manuelt for å ivareta sikkerheten, og ved mistanke om uregelmessigheter forbeholder Cigge.se seg retten til å nekte kjøp. Før vi nekter en ordre spør vi alltid om personnummer. Dersom vi ikke får utfyllende opplysninger nektes bestillingen umiddelbart, eller innen en uke etter at vi ikke har mottatt svar. Om en mindreårig har gjennomført forskuddsbetaling via direktebetaling eller kortbetaling vil pengene tilbakebetales til den belastede kontoen.

2. Pris
Alle kjøp skjer i norske kroner (NOK). Prisene inkluderer alltid skatt og moms. Ved bekreftet bestilling kan prisene bare endres av omstendigheter som Cigge.se ikke råder over, f.eks endring av skatt eller moms. Avgift for frakt tilkommer i henhold til aktuell tariff. I kassen ser du alltid den totale prisen. Alltid fraktfritt innenlands i Norge ved ordre overstigende 499 kroner (NOK). Ingen øvrige skatter eller avgifter tilkommer.

3. Kjøp
I forbindelse med bestilling sender Cigge.se en foreløpig ordrebekreftelse pr e-post. Den foreløpige ordrebekreftelsen genereres automatisk av vår database uten manuell gjennomgang. Avtale om kjøp imøtekommes først etter at Cigge.se har kontrollert kjøperens alder, samt korrigert eventuelle feilaktigheter i f.eks indikasjon av pris, leveringstid osv.

4. Levering
Leveringstiden er normalt 1-3 arbeidsdager i Norge. Bestilling før kl. 12.00 (hverdager unntatt helligdager) sendes vanligvis samme dag, ellers sendes bestillingen påfølgende virkedag. Det kan hende at det iblant er tomt på lager for visse varer. I slike tilfeller kontakter vi deg via e-post. Alle bestillinger sendes normalt med Posten. Ved leveringsforsinkelse i mere enn 3 dager bes du vennligst kontakte Cigge.se. Dersom leveringsforsinkelse oppstår meddeler vi deg dette også via e-post. Som kunde har du alltid rett til å heve kjøpet ved leveringsforsinkelser. Vi gjør alltid vårt ytterste for å følge opp bestillingen din. Kompensasjon gis ikke ved en eventuell leveringsforsinkelse. Mer informasjon finnes under avsnittet Frakt & Leveringstid.


5. Risiko ved transport
Vi står for transportrisikoen fra vårt lager til ditt leveringssted i Norge som vi har sendt bestillingen til. Dersom leveransen din f.eks skulle ha kommet bort, være skadet eller mangle varer, erstatter vi den. Du står selv som ansvarlig ved eventuell retur til oss, for eksempel hvis du vil bytte ut noen av varene.


6. Delt ordre
Skulle noen av artiklene du har bestillt ha en betydelig lengre leveringstid enn de øvrige artiklene, kan vi noen ganger dele opp bestillingen din. Som kunde behøver du aldri betale mere enn den opprinnelige avtalte fraktprisen.


7. Betaling

Betaling med Payson

Betaling skjer enkelt og sikkert med Payson. Selv om du ikke har en Paysonkonto fra før av, kan du raskt utføre transaksjonen via Payson. Payson samarbeider med VISA, MasterCard samt alle svenske banker som tilbyr direktebetalinger, Swedbank, Handelsbanken, SEB og Nordea.

Payson holder høye sikkerhetskrav og er PCI-sertifisert av Trustwave som er en internasjonal organisasjon for sikker e-handel. All trafikk krypteres gjennom SSL 128 bits og alle kortoverføringer bygger på bankenes såkalte 3D-secure teknikk.

Payson startet i 2004 i Sverige og over en million personer har brukt Payson, som er en velkjent betalingsmåte på internet.

 

Les mer om Payson her: www.payson.se

 

8. Uavhentet pakke
Om du ikke henter pakken på postkontoret innen 14 dager belastes du med en frakt- og administrasjonsavgift på 250 kroner.



9. Garanti
Upp till 3 månaders garanti gäller på all hårdvara förutom förbränanre/coils


10. Reklamasjoner

Viktig informasjon: Ved alle typer av reklamasjon må du henvise til en reell feil. Behold derfor det defekte produktet, ikke kast eller bruk det. 

Det er viktig at du som kunde kontrollerer varen med en gang du mottar den for å sjekke at det er rett og feilfritt produkt. Ved reklamasjon skal kunden kontakte Cigge.se på telefon 0046 243-202014 eller via mail info@cigge. Oppgi bestillingsnummer samt årsak til reklamasjonen. Ved reklamasjon av vare skal kunden innhente et såkalt RN (returnummer) og fraktetikett, som deretter er gyldig i 14 dager.

Ved samtlige anledninger når en vare returneres til Cigge.se skal kunden først ha mottatt et RN. Defekte produkter som returneres til Cigge.se bør behandles som om de var feilfrie.Ved alle typer retur er det ytterst viktig at produktet pakkes og sendes på en forsvarlig måte slik at det ikke risikerer å bli ødelagt. For privatkunde gjelder forbrukerkjøpsloven, hvilket innebærer at kunden har rett til å få frakten betalt ved gyldig returårsak. Hos Cigge.se har privatkunder rett til å innhente en forhåndsbetalt fraktetikett. Når grunnene til retur er reklamasjon og feil ikke kan påvises, ilegges en avgift på 200:-, + moms, + frakt tur/retur samt håndteringskostnad for ærendet. Forsendelser som mangler RN returneres til avsenderen og fraktkostnaden ilegges.

Cigge.se står alltid for returfrakt når det gjelder skadet eller feilaktigt vare.

11. Angrerett 

Ifølge Angrerettloven har du som kunde rett til å angre kjøpet ditt innen 14 dager etter at du har mottatt varen og uten noen spesiell grunn. Dette forutsatt at produktet og produktforpakningen er i uendret stand, dvs ubrukt og ikke ødelagt eller skadet. Du får ikke bruke varen, men naturligvis undersøke den forsiktig. Snusbolaget.se benytter seg av Angrerettloven. Du som kunde står for returfrakten ved benyttelse av angrerett og åpent kjøp i 14 dager.

Dersom forbrukeren vil benytte seg av angeretten skal Cigge.se kontaktes, enten via info@cigge.se eller telefon 0046 243-20 20 14 for å innhente et returnummer (RN) samt fraktetikett. Returfrakten betales av forbrukeren. Om en vare er transportskadet skal Cigge.se kontaktes umiddelbart for informasjon om erstatning.

12. Personvern, sikkerhet og personopplysninger

Ved bestilling hos oss oppgir du personopplysninger som navn, adresse og telefonnummer. I forbindelse med din registrering og bestilling godkjenner du at vi lagrer og bruker dine opplysninger i vår virksomhet for å oppfylle våre løfter til deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon som vi har med deg via e-post, dette er for å kunne yte best mulig service. Cigge.se kommer ikke til å gi ut dine personopplysninger til tredje part (andre personer, eller andre bedrifter). I de tilfellene der vi mistenker at mindreårige har gjort et kjøp, kontaktes du alltid pr e-post og vi ber om ditt fulle personnummer. Ditt personnummer lagres hos oss og vi benytter det for å verifisere at du som kjøper er myndig. 

 
13. Cookies

En cookie er en tekstfil som sendes fra en webside, f.eks. vår (www.snusbolaget.se) til din pc der den lagres enten i minnet (session cookies) eller som en liten tekstfil (tekstbaserte cookies). Cookies brukes for å lagre innloggingsinformasjon samt Din Handlekurv når du surfer rundt hos oss, mm. Dersom webbleseren din er innstilt på å ikke akseptere cookies kommer du ikke til å ha mulighet til å gjøre noen bestilling på vår side. Du kan endre dette lett under innstillinger i webleseren. Merk at vi ikke bruker cookies for å spare personlig informasjon om deg. Har du øvrige spørsmål angående kjøpsvillkår og lover så kan du besøke Forbrukerrådets hjemmeside om Tema E-handel (Åpnes i nytt vindu).


14. Tvist
Vår målsetning er alltid å gjøre deg så fornøyd som mulig. Skulle vi mot formodning havne i en tvist følger Cigge.se alltid Forbrukerrådets generelle anbefalinger.


15. Produktets art

Tross at vi gjør alt vi kan for at informasjonen på Cigge.se skal være så korrekt som mulig i henhold til bilde, beskrivelse og øvrig informasjon om produktet, kan produktet iblant se annerledes ut i virkeligheten. Innholdet skal imidlertid alltid være det samme som det som ble bestilt.